12 september 2010

Halvvägs genom kapitel 2 - så här går det


Nu har eleverna hunnit halva kapitel 2 och gjort fram till diagnoserna som de löst med gott resultat.
De fick i samband med diagnosen också fylla i en utvärdering av boken så långt. Här är ett axplock av de kommentarer som kom upp.

Den mest frekventa kommentaren var: "Det som är bra med boken är att man får välja hur man vill lära sig matte" .
Om Uppdragen skrev två elever så här:
"Jag räknar uppdrag för det är klurigare ibland och mer problem. Jag tycker det är roligare och jag tror det är bättre att räkna uppdrag och man förstår mer varför det blir så."
"Jag valde uppdrag därför att jag tyckte att det verkade kul. Jag gillar att arbeta med lite mer uppgifter där man själv får bestämma lite hur man vill räkna. Jag tycker det är bra."
Om Räkna på kom det kommentar som:
"Det är roligt och uppgifterna är bra."
"Det är bra att räkna på finns."

På frågan vad som var bra med boken kom det roliga kommentarer som:
"Den är grön". "Den har en annan form än vanliga böcker." "Fina bilder". "Bra att man gör vissa uppgifter tillsammans."
Hade även med frågan vad som är mindre bra med boken och vad som borde förbättras till åttans bok. Tyvärr fick vi inga tips alls mer än en kommentar om att boken var för lång;)
Om det beror på att de verkligen är så nöjda eller att de vet att deras lärare varit med och skrivit boken återstår väl att se:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar